לימודים באירופה לבעלי דרכון אירופאי

חייו של הסטודנט הישראלי המצוי, אינם פשוטים בישראל ואינם הופכים קלים יותר משנה לשנה, ומדור סטודנטים לבא אחריו. 

אמנם, שכר הלימוד באוניברסיטאות בישראל אינו מאוד גבוה בהשוואה למקומות אחרים בעולם, הנחשבים לבעלי רמה גבוהה מבחינה אקדמית.

אולם, יוקר המחייה בישראל מקשה על צעירים חסרי השכלה גבוהה להתפרנס במקביל לתשלומי שכר הלימוד ולעמוד בעלויות הדיור, המזון, ושאר הצרכים הבסיסיים.

שירות החובה הצבאי בישראל, אשר הינו גם ממושך יחסית, אף מביא לכך שהסטודנטים הישראלים בוגרים יותר ממקביליהם במדינות מערביות אחרות ועל כן לעתים קרובות בתקופת לימודיהם האקדמיים הם מעוניינים או נדרשים להתפרנס בכוחות עצמם או תוך סיוע מינימלי.

עובדה זו מטילה קושי נוסף על סטודנטים בישראל.

השכלה גבוהה באירופה – למה, איפה ואיך דרכון אירופאי עוזר פה?

מחזיקי אזרחות אירופאית מחזיקים למעשה בדרכון אירופאי אשר מאפשר להם לגשת וללמוד בכול רחבי האיחוד במרחב שנגן בתנאי של בין בית:

  1. אפשרות ללמוד עם מלגה
  2. לעבוד באופן חוקי בזמן הלימודים
  3. תנאי קבלה מקלים

היבט נוסף ההופך את הלימודים בישראל למאתגרים, הם תנאי הקבלה:

על מנת להתקבל ללימודים באוניברסיטאות, בהן שכר הלימוד נמוך בהשוואה למכללות פרטיות, יש צורך לעמוד בדרישות גבוהות כמו ממוצע ציונים גבוה של בחינות הבגרות, ציון גבוה בפסיכומטרי, ולעתים אף ציונים גבוהים בחלקים ספציפיים בבחינות אלו או בבחינות נוספות.

כתוצאה מכך צעירים רבים המבקשים להתקבל ללימודים נדרשים להשקיע זמן רב נוסף בהשלמת בחינות או בשיפור ציונים, תהליך אשר עלול לגזול שנה נוספת ואף יותר מכך, ללא וודאות שבסופו תתקבל התוצאה הרצויה.

נוסף על כך, ישראל היא מדינה מתקדמת אמנם מבחינה אקדמית (ובכלל), אך יחד עם זאת עקב היותה מדינה קטנה, לא כל התחומים האקדמיים ותחומי התעסוקה בה, מפותחים או בכלל קיימים.

 

ישנן התמחויות ואפשרויות השכלה אשר לא ניתן להשיג בישראל כלל, ומוצעות רק בחו"ל בשל גודל השוק והביקוש המספק להתמחויות נישתיות.

עניין זה בא לידי ביטוי בעיקר במקצועות עם זיקה ניכרת לתעשייה, למשל מקצועות העיצוב המסחרי לסוגיהם (אדריכלות, אופנה, מוצרי צריכה וכיו"ב).

מקובל לחשוב שקשיי הקבלה בישראל נובעים מרמת הלימודים הגבוהה, ויש אמת בסברה זו, אולם בחינה של דירוגים בינלאומיים מתוקפים, יגלו שבהחלט קיימים בעולם מוסדות לימוד איכותיים מאוד, ואף נעלים מאלה הישראלים, עם תנאי קבלה גמישים יותר.

אפיקי לימוד בולטים המדגימים היטב את העניין, הם וטרינריה ורפואה, אשר ידועים כמקצועות נחשקים ויוקרתיים, ואף מבוקשים בשוק העבודה, אולם תנאי הקבלה שלהם בישראל נוקשים.

הלימודים באירופה לאומת זאת:

לעומת זאת בחלק ממדינות אירופה, הנגישות למוסדות ללימוד מקצועות אלה היא ידידותית יותר למרות רמת

לימודים שנחשבת גבוהה בחלק מהמוסדות.

לכן ישראלים רבים בוחרים ללמוד וטרינריה או רפואה במדינות אירופה כמו איטליה, גרמניה, ומדינות מזרח אירופה.

תורמת לכך היא העובדה שהטיסה למדינות אלה היא קצרה יחסית ומאפשרת ביקורי מולדת תכופים, במיוחד לנוכח מחירי הטיסות הזולים של ימינו.

גם תארים שניים דוגמת ה- MBA (מנהל עסקים) הפופולרי, נלמדים בחו"ל על ידי ישראלים, למשל במדינות כמו בריטניה וצרפת המציעות תכניות יוקרתיות, אשר לאו דווקא זולות מאלו הישראליות אולם עשויות להיות כרטיס כניסה מבטיח לתפקידים נחשקים בשוק התעסוקה בישראל ובעולם.

סיבה חשובה נוספת ללמוד בחו"ל תעניין את מי ששוקל להשתלב בשווקי העבודה מחוץ לישראל, אשר כאמור מכילים הזדמנויות מקצועיות מגוונות יותר. הלימודים בחו"ל טומנים בחובם לימודי שפה נוספת ושיפור השפה האנגלית, יצירת קשרים חברתיים ומקצועיים מעבר לים, והתנסות בחוויית השוק הזר על כל מרכיביו.

אין להתעלם גם מהחוויה האישית שבדבר, הכוללת העשרה תרבותית, פיתוח יכולת הסתגלות ועצמאות וחשיפה לימודית למנטליות שונה. המתעניינים באדריכלות ובהיסטוריה יהנו גם משהייה מרתקת באזורים ובמבנים רבי משמעות ורושם.

לימודים באירופה בחינם לבעלי דרכון אירופאי

על רקע זה, חשוב לדעת שדרכון אירופאי מקנה יתרונות רבים לסטודנט הישראלי הלומד ביבשת.

ישראלים צאצאי מגורשי ספרד, שרשאים כיום לבקש אזרחות פורטוגלית ולהפוך לאזרחי האיחוד, יכולים ליהנות מהטבות רבות כסטודנטים; ראשית, תהליך ההרשמה ללימודים פשוט יותר מבחינה פרוצדורלית, וכך גם הסדרת אשרות השהייה; סטודנט בעל אזרחות של האיחוד האירופאי רשאי לשהות במדינות האיחוד וללמוד ללא ויזת סטודנט.

שנית, בעלי אזרחות אירופאית רשאים לעבוד במקביל ללימודיהם, בדרך כלל ללא המצאת אישורים מיוחדים. 

עובדה חשובה זו עשויה להקל משמעותית על נטל עלויות המחייה של הסטודנט וכן לאפשר רכישת התנסות מקצועית והשתלבות מוקדמת בשוק העבודה, בתחום הנלמד.

באותו הקשר כלכלי, יש לזכור שחלק ממדינות אירופה מעניקות הנחות משמעותיות לסטודנטים אזרחי האיחוד.

 לעתים, ההנחה עשויה להגיע עד כדי 50% משכר הלימודי ובמקרים מסוימים אף להנחה בגובה שכר הלימוד המלא.

שלישית, חלק מהמוסדות באירופה מציעים מסלולי קבלה משופרים לאזרחי מדינות האיחוד האירופי, כך שסיכויי הקבלה של סטודנט בעל אזרחות, יהיו לעתים גבוהים יותר, ומשכך יוכל להתקבל מהר יותר מאחרים, ולבחור מקצוע ומקום לימוד מתוך מגוון רחב יותר של אפשרויות, בהשוואה לסטודנט חסר אזרחות אירופאית.

לסיכום, כל מי שהוא או ילדיו מתעניינים בלימודים אקדמיים, ראוי שישקול את אפשרויות ההשכלה באירופה.

עבור כל מי שנושא זה רלוונטי עבורו בהווה או בעתיד, רצוי להקדים ולבחון את הזכאות לאזרחות אירופאית על מנת לזכות בשלל היתרונות שמציעה ההשכלה הגבוהה ביבשת, אשר תלווה את הזוכה בהם לכל חייו המקצועיים והאישיים, אנו מזמינים אתכם לחפש ברשת את משרד איזי נשיונליטי המתמחה בקבלת דרכון אירופאי.

כתבות נוספות שאולי תאהבו

למה חשוב ללמוד שפות נוספות?

למה חשוב ללמוד שפות נוספות?

לימוד שפות אחרות יכול לפתוח עולם של הזדמנויות. זה יכול לעזור לך לתקשר עם אנשים מתרבויות ורקעים שונים, כמו גם…

הכנה ל-SAT היא משימה מרתיעה

הכנה ל-SAT היא משימה מרתיעה, אבל היא לא חייבת להיות. עם ההכנה והאסטרטגיה הנכונים, אתה יכול לביא את עצמך להצלחה…
אסטרטגיית למידה

אסטרטגיית למידה

סטרטגיית למידה הינה תוכנית פעולה או הליך המיועדים להשיג מטרות לימוד באופן יעיל ומטיב. במבט רחב יותר אסטרטגיה מהווה תכנון דרך פעולה ובו מספר שלבים מוגדרים ומנומקים ואלטרנטיבות להחלפה במידת הצורך. 

בתחום החינוך, אסטרטגיות הלמידה מתייחסות לדרכי פעולה וכלים שאותם מאמץ כל תלמיד בעצמו או באמצעות הצעות או הוראות מפורשות אותן הוא מקבל, בין אם קיבל מטלה או נדרש לקרוא חמורים לימודיים חדשים. 

אסטרטגיות הלמידה השונות יכולות להוביל לשיפור משמעותי בהישגים לימודיים ואקדמאים. על מנת שכל תלמיד יוכל ליישם בצורה מוצלחת אסטרטגיית למידה, על אותה אסטרטגיה להיות מותאמת למיומנויות הלמידה האישיות שלו. 

אסטרטגיות למידה מהוות ערך חשיבתי ותכנוני ובו שלב אסטרטגי, יישומו ובקרתי שבו מיישם התלמיד ארגון מחשבתי לאורך כל התהליך. בחירת האסטרטגיה נעשית על ידי התלמיד. היא יכולה להיות קשורה קשר ישיר למשימה הלימודית, להיות כעזר חיצוני ואף להיות גורם שלא קשור ישירות לאותה משימה לימודית. אדם יכול לסגל לעצמו אסטרטגיות למידה באופן עצמאי ואף דרך הוראה או הדרכה אישית או קבוצתית. 

מאפייני אסטרטגיית למידה

אסטרטגיות למידה מתאפיינות בפרמטרים הנוגעים ליעילות, הכללה והנמקה. 

  • יעילות: אסטרטגיית הלמידה נדרשת על מנת להשיג המטרה. ייתכנו אסטרטגיות שונות להן יכולת להשיג את אותה מטרה דרך מדדים שונים. 
  • הכללה: אסטרטגיית הלימוד יכולה להיות כוללנית ורחבה – מארגון וסידור החומר ועד היכולת לפתור בעיה מתמטית מסוימת. 
  • הנמקה: כל שלב באסטרטגיית הלמידה צריך להיות בעל סיבה ברורה לקיומו. 

אסטרטגיות למידה – סוגים

ישנם סוגים שונים של אסטרטגיות למידה. חלקן נוגעות להכנה ללמידה, ארגון הסביבה הלימודית, סיכום החומר הנלמד, אופן הכנת שיעורי הבית והמטלות, ניהול זמן יעיל, הכנה למבחנים, אופן ביצוע המבחן, ניהול הזיכרון ושליטה בו, בניית אוצר מילים, הבנת הנקרא, הבעה בכתב, הבעה בעל פה, שימוש בגרפים ועזרים וויזואליים ועוד. 

החוקרים אומלי ושמוט ערכו מחקר הנוגע לאסטרטגיות למידה וחילקו את המושג לשלושה חלקים: אסטרטגיה מטא-קוגניטיבית – מטרתה תכנון וכיוון הלמידה; אסטרטגיות קוגניטיביות – אלו מעניקות דרכים מודעות בגישה איך ללמוד; אסטרטגיות חברתיות – מטרתן היא למידה בעזרת אינטראקציה עם אחרים. 

קיימת הבחנה בין האסטרטגיות על פי השגת היעדים שלהן. את האסטרטגיות ניתן לחלק גם על פי תחומי תפקוד השונים אליהן הן מיועדות:

  • אסטרטגיות זיכרון: אלו מיועדות לקידוד משופר של מידע על מנת לשלוף מידע טוב יותר בעת הצורך. אסטרטגיות זיכרון מתבססות על ארגון המידע באופן סמנטי, חזותי, כרונולוגי, ריגשי ועוד. 
  • אסטרטגיות אורייניות: אלו מיועדות לשיפור תפקודים אקדמיים דוגמת הבנת הנקרא, הבעה בכתב, פתרון בעיות מתמטיות ועוד. 
  • אסטרטגיות חשיבה: אלו מיועדות להפוך תהליכים לוגיים ליעילים יותר, דוגמת מיון, הכללה, השוואה, יצירתיות, הסקת מסקנות ועוד. 
  • אסטרטגיות ניהול עצמי: אלו מיועדות לייעול של תהליכים, דוגמת זיהוי קשיים, הצבה של מטרות, קבלת החלטות, תכנון, ניהול זמן בצורה יעילה ועוד. מדובר בעצם על התפקודים הניהוליים של כל אדם. 
  • מטא אסטרטגיות: אלו מבוססות על מטא קוגניציה ועוסקות בייעול השימוש בכלל האסטרטגיות. בראשן כמובן הצורך למצוא את האסטרטגיה הלימודית המתאימה לנו. 

הקניות אסטרטגיות למידה

במקרים לא מעטים מסוגל הלומד לסגל לעצמו אסטרטגיות למידה באופן ספונטני או כתוצאה מחיקוי אחרים. לצד אלו, ישנם רבים המפתחים לעצמם אסטרטגיית למידה ייחודית להם. יש מקרים כמובן ולימוד של אסטרטגיית הלמידה אינו קורה, לבטח במקרים של קשיי למידה, לקויות למידה והפרעות קשב. 

יש פעמים והקנייה של אסטרטגיית למידה נעשית במסגרות של הוראה מתקנת, הוראה ישירה ואף הוראה מפורשת. הדבר נעשה בהתאם למטרות החינוכיות, לצרכיו וסך יכולותיו של הלומד. המטרה היא לאפשר ללומד לחוות הצלחה בכך שיעמוד במשימות הלימודיות להן הוא נדרש. חלק מהדרכים ללמד ולתרגל אסטרטגיות נעשה באמצעות משחקי אסטרטגיה שגם הם מותאמים ללמוד ומטרות הלימוד שלו. הידיעה כי חוויית לימוד מהנה וחיובית יש בה להעלות את המוטיבציה של הלומד שמגייס מתוכו משאבים להמשך התהליך. 

בהקניית אסטרטגיות למידה נרצה גם להביא כל תלמיד אשר יוכל להתמודד באופן עצמאי עם שיעורי הבית והמטלות להן הוא נדרש. כך ניתן לצמצם את תלות התלמיד בהוריו ואף למנוע מתחים בין בני המשפחה. אותה עצמאות בשיעורי בית ובמילוי מטלות יאפשרו לתלמיד כלים גם בעת משימות להן הוא נדרש בזמן מבחנים. 

שלבים בהוראת אסטרטגיות למידה

אסטרטגיות למידה, כאמור, נבנות באופן טבעי וספונטני תוך כדי למידה. עם זאת, ניתן לייעל רכישת אסטרטגיות למידה במסגרות של הוראה פורמלית, הוראה מתקנת ועוד. 

המדריך האמור להעביר לתלמידים את לימוד אסטרטגיית הלמידה לעבוד בשלבים מוגדרים. בשלב הראשון יהיה על המדריך להכין את תלמידיו לביצוע בכך שיעניק להם מידע אודות האסטרטגיה כדי שיוכלו ליישמה. בשלב השני ישנו הצורך לתרגל באופן מודרך אודות השימוש באסטרטגיה על ידי האזנה, דיבור, כתיבה וקריאה. בשלב השלישי יתפנו התלמידים לעבודה עצמית כשהם משתמשים באסטרטגיה שנבחרה על ידי המדריך החושף אותם למשימות. בשלב האחרון מתייחס להערכת התלמיד אודות השימוש שעשה באסטרטגיה. שלב חשוב בו על המדריך לחזק את החלקים שהיו מאתגרים יותר לביצוע אצל התלמידים. 

ניתן לקחת כדוגמה את אסטרטגיית שימוש בגרפים וההתמודדות עם בעיות ויזואליות במתמטיקה. גרפים ובעיות וויזואליות במתמטיקה היו תמיד למאתגרות יותר בקרב תלמידים רבים. במסגרת תרגול אסטרטגיה זו על המדריך לעשות שימוש רחב בדוגמאות בכדי שהתלמידים ייחשפו לאופן פתרון הבעיות. לאחר מכן על המדריך לאפשר לתלמידים לתרגל את האסטרטגיות אליהן נחשפו כשהם נחשפים לכלל סוגי הגרפים הקיימים. במהלך ובסוף הלמידה תהה הנחייה נקודתית של המדריך לגבי אילו ייצוגים וויזואליים כדאי לבחור ולמה, תוך חיזוק החלקים החלשים אצל כל תלמיד. 

למה ללמוד רפואת שיניים באירופה באנגלית?

למה ללמוד רפואת שיניים באירופה באנגלית?

לימודים לרפואת שיניים במדינה זרה בתנאי הגירה יכולה להיות מאתגרת. השכלה יקרה ותנאי הקבלה גבוהים מאוד. גם אם אתה זכאי…

לומדים ונהנים

No data was found